Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης. Νέος τρόπος διασκέδασης ή η αρχή ενός διαφορετικού Μέλλοντος.

Είναι γεγονός ότι  οι περικοπές στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία είναι η αυθόρμητη σκέψη των περισσότερων επιχειρηματιών, όταν μιλούν για περιορισμό των εξόδων, εξαιτίας της ύφεσης. Η πτώση στις πωλήσεις, δημιουργεί διάθεση για συγκράτηση κι έτσι η διαφήμιση και η επικοινωνία περιορίζονται.
Γεγονός όμως επίσης είναι πως ανάγκες υπάρχουν και σε περίοδο ύφεσης. Το αγοραστικό κοινό μειώνεται, πράγματι, αλλά δεν χάνεται. Αλλάζει τα αγοραστικά του κριτήρια, περιορίζει τις αγορές του αλλά δεν σταματά να αγοράζει.
Αυτό σημαίνει ότι η πλήρης απουσία επικοινωνίας από τις επιχειρήσεις είναι λάθος επιλογή. Η ανάγκη για εξωστρέφεια και επικοινωνία με το κοινό τους, εξακολουθεί να υπάρχει όπως και πριν. Απλά θα πρέπει ενδεχομένως να υλοποιηθεί με διαφορετικό τρόπο, σε σχέση με αυτόν που γίνονταν μέχρι σήμερα. Με ανανεωμένο περιεχόμενο και ίσως νέους και πιο οικονομικούς τρόπους.
Facebook, twitter, You Tube, LinkedIn, sms coupons, webinars, blogs….Οι Νέες τεχνολογίες και τα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται πως είναι «ο νέος τρόπος» για να γεφυρώσουν οι επιχειρήσεις αυτές τις δύο πραγματικότητες που προαναφέρθηκαν. Ίσως μάλιστα λόγω των δυνατοτήτων και της αμεσότητας τους, να είναι και πιο κατάλληλα Μέσα –σε σχέση με τα Παραδοσιακά- για να αναδείξουν την πρωτοτυπία και τον δυναμισμό της κάθε επιχείρησης και να τη βοηθήσουν να ξεχωρίσει απέναντι στον ανταγωνισμό.

Οι Νέες τεχνολογίες και τα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης, αντιμετωπίζονται προς το παρόν  με επιφύλαξη από τους επιχειρηματίες.
Ίσως να φταίει το μικρό χρονικό διάστημα που μεσολάβησε  από την εμφάνιση τους ως τα νέα μέσα επικοινωνίας. Δεν υπάρχει δηλαδή η απαραίτητη εμπειρία, ώστε η online παρουσία της επιχείρησης σ’αυτά, να είναι οργανωμένη και με συγκεκριμένη στρατηγική. Η «ερασιτεχνική» χρήση τους από κάποιες επιχειρήσεις φαίνεται και από το ότι η διαδικτυακή παρουσία τους αποτελεί περισσότερο πειραματισμό παρά αποτέλεσμα ενός οργανωμένου σχεδίου
Η αμεσότητα με την οποία λειτουργεί το twitter ή ο τρόπος δικτύωσης στο facebook ή το LinkedIn είναι βέβαιο πως προκαλούν κάποια αμηχανία και σκέψεις σε αρκετούς και ειδικά σε όσους βρίσκονται …πάνω από τη μέση ηλικία. Είναι λογικό να δυσκολεύονται να κατανοήσουν το twitter ή το facebook σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα.
Όμως παρόμοιες σκέψεις περνούσαν από το μυαλό τους και πριν μερικά χρόνια, όταν μιλούσαμε για το Internet και για τον σχεδιασμό της εταιρικής τους ιστοσελίδας, το website. «…Τι μου χρειάζεται το website, … τι μπορεί να μου προσφέρει, ….πως μπορεί να με εξυπηρετήσει..» και άλλα τέτοια ερωτήματα, αποτελούσαν τη βάση των σχετικών συζητήσεων. Σήμερα όλοι ξέρουμε τι ακολούθησε. Και είναι μάλλον κι εδώ ζήτημα χρόνου να γίνει συνείδηση ότι η παρουσία των νέων αυτών τρόπων επικοινωνίας δεν αντικαθιστά τα παραδοσιακά Μέσα αλλά αντίθετα η ανάπτυξη μιας καμπάνιας μέσω των Μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να ενισχύσει αυτή που γίνεται μέσω των παραδοσιακών.
Παρά τις επιφυλάξεις που μπορεί σήμερα να υπάρχουν  για την αποτελεσματικότητα τους, τα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας στο You Tube, στο twitter ή στο facebook είναι τέτοια που ίσως αποδειχτεί σύντομα ότι η επικοινωνία αυτή είναι πιο σημαντική από την ιστοσελίδα για μια επιχείρηση. Τα διακόσια εκατομμύρια χρήστες του facebook, τα εκατομμύρια στιγμιαία μηνύματα που στέλνονται κάθε μέρα στο twitter αποτελούν σημαντική ευκαιρία για κάθε επιχείρηση. Αυτή του να μπορείς να βρεις σε απευθείας σύνδεση όλους τους πελάτες που θέλεις, είτε αυτοί βρίσκονται σε όλο τον κόσμο είτε στο δρόμο, έξω από το κατάστημά σου.

Η άποψη για την εξέλιξη…των ειδών που λέει ότι «δεν θα επιβιώσουν οι δυνατοί, ούτε οι έξυπνοι αλλά αυτοί που μπορούν να προσαρμοστούν γρήγορα στις αλλαγές που συντελούνται» φαίνεται πως ισχύει για μια ακόμα φορά. Η ύφεση και το διαδίκτυο δημιουργούν ένα νέο σκηνικό γύρω από την επικοινωνία. Το διαδίκτυο είναι σίγουρα πηγή καινοτομίας και προσφέρει μοναδικά το προνόμιο ότι μπορεί να εξομοιώνει, -με βάση την παρουσία τους και την ελκυστικότητα των μηνυμάτων τους -τις μικρές με τις μεγάλες επιχειρήσεις. Χρειάζεται όμως να το παρακολουθείς με την ίδια ταχύτητα που αυτό εξελίσσεται
Τα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε ως εξέλιξη και όχι ως επανάσταση. Αποτελούν τον νέο δρόμο επικοινωνίας. Αποτελούν ένα νέο εργαλείο όχι μόνο πρόσβασης σε νέους, πιθανούς πελάτες αλλά και συνεχούς και ουσιαστικού διαλόγου μαζί τους. Αποτελούν μια ανάγκη και γι’ αυτό θα πρέπει να ενσωματωθούν στην στρατηγική κάθε επιχείρησης.
Απ’ την μεριά τους οι επιχειρήσεις που θα καταλάβουν ότι στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης δεν παρουσιάζουμε απλά μια θέση, αλλά τον τρόπο που ζούμε και λειτουργούμε online ως επιχειρήσεις και προσαρμοστούν σ’αυτό, μπορεί να είναι αυτές που τελικά θα ευημερήσουν.

1 σχόλιο:

  1. Αποστόλη δεν είναι ανάγκη να λες πολλά. Παραθέτω παράδειγμα που μιλάει από μόνο του.

    Με βασικό εργαλείο το http://www.thegreennut.org/

    κοίτα μέχρι που φτάνουν
    http://www.facebook.com/TheGreenNut
    http://twitter.com/TheGreenNut
    http://www.flickr.com/photos/thegreennut/

    και όλα αυτά σε λιγότερο από 2 χρόνια απόφαση - χρηματοδότηση και υλοποίηση.

    Εκεί όμως μιλάμε για στρατηγική, πολλά χρήματα και lobbying υψηλού επιπέδου. Να σκεφτείς ότι οι ίδιοι βοήθησαν τον Σβάρτζυ να ... καταλάβει ... ότι έπρεπε να βγάλει την Coca Cola από τα σχολεία της Καλιφόρνια και να την αντικαταστήσει με χυμό ρόδι που παράγει η ίδια εταιρεία (Paramount). Για τον οποίο χυμό ρόδι έχουν χρηματοδοτηθεί ομάδες και ομάδες ερευνητών να αποδείξουν ότι κάνει καλό στην υγεία. Το ίδιο και για το φιστίκι φυσικά.
    Τι να σου κάνει ένα φτωχό facebook από μόνο του.

    To greekgreennut φυσικά δεν το ξέρει κανείς. Που πα ρε καρακίτσο με 9.000 τόν. παραγωγή μπροστά στους 250.000 τόν !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή