Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2011

Από το σλόγκαν στο i-pad …και γρήγορα

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, οι καταναλωτές αναπτύσσουν σχέσεις με τα ηλεκτρονικά Μέσα επικοινωνίας που γίνονται καθημερινά πιο ισχυρές αλλά και πιο σύνθετες ως προς τη χρήση τους. Αυτές οι σχέσεις είναι δυναμικές και αποτελούν για τις εταιρείες ένα στοίχημα για το πώς και σε πια έκταση μπορούν να αξιοποιηθούν. Μέσω της χρήσης των Νέων Μέσων δικτύωσης και επικοινωνίας, όπως το Facebook ή το Twitter, ο καταναλωτής γίνεται τώρα ο ίδιος παραγωγός περιεχομένου αλλά και διανομέας του περιεχομένου αυτού. Άρα και οι εταιρείες, οφείλουν να υπολογίζουν σοβαρά αυτές τις νέες ιδιότητες του καταναλωτή και με την επικοινωνία τους να φροντίζουν να τον «εμπνέουν» ώστε να τον αξιοποιούν μέσα από τις εμπειρίες που θα κοινοποιεί διαδικτυακά προς όφελός τους.

Στην ανάπτυξη αυτή της ηλεκτρονικής δικτύωσης οι εταιρείες θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθούν άμεσα. Οι δε τρόποι ανταπόκρισης δεν μπορεί να είναι αυθόρμητοι, αλλά επιβάλλεται να ακολουθούν συγκεκριμένη  στρατηγική και να αποτελούν μέρος της δημιουργικής τους διαδικασίας. Στο εξής δηλαδή, δεν μιλάμε απλά για μια παρουσία της εταιρείας στο facebook, αλλά για μια στρατηγική κοινωνικής δικτύωσης και επικοινωνίας. Στον επικοινωνιακό σχεδιασμό κάθε εταιρεία, πρέπει να λάβει υπόψη ότι απέναντι της δεν υπάρχει πια «το κοινό με αυτά τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά», αλλά μια κοινότητα ατόμων που συμμετέχουν και αλληλεπιδρούν. Ο καταναλωτής δεν πείθεται πια να ακολουθεί κομψές αλλά ψεύτικες υποσχέσεις, παρά αναζητάει μια επικοινωνία αυθεντική, με λιγότερα σλόγκαν αλλά με περισσότερες εμπειρίες. Απαιτεί μ΄άλλα λόγια μια επικοινωνία ζωντανή που θα μπορεί να ανταποκρίνεται στα θέλω, στις προτιμήσεις, στις παρατηρήσεις, στις υποδείξεις του.

Οι στατιστικές δείχνουν πως ο καταναλωτής, εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τη γνώμη του άλλου καταναλωτή δίπλα του, παρά τις υποσχέσεις που του δίνουν οι μάρκες μέσα από τη διαφήμιση. Γι’ αυτό στο εξής, το μάρκετινγκ των εταιρειών δεν θα στοχεύει απλά να πείσει τους καταναλωτές υπέρ των προϊόντων τους αλλά οφείλει να αναζητάει πιστούς χρήστες και οπαδούς που, θα μιλούν με ενδιαφέρον γι’ αυτά. Αυτή η επικοινωνία «από στόμα σε στόμα» (word of mouth) που γίνεται πάλι ισχυρή, αναγκάζει ώστε κάθε επαφή της μάρκας με τον καταναλωτή, να προκαλεί και να οδηγεί σε θετικά σχόλια γι’ αυτήν, τέτοια που ο καταναλωτής θα επιθυμεί να τα μεταδώσει.

Τα νέα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν σήμερα στις εταιρείες μια μοναδική δυνατότητα, που μετατρέπει τους καταναλωτές σε πηγή δημιουργικότητας ή σε μέσο προώθησής τους. Τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να προσφέρουν σημαντική υποστήριξη της διαφημιστικής παρουσίας που αγοράζει η εταιρεία στα ΜΜΕ αλλά και να μεγεθύνουν και να αξιοποιήσουν «δωρεάν» τον ψίθυρο, τις αγοραστικές εμπειρίες ή τα θετικά σχόλια γύρω απ΄ αυτήν και τα προιόντα της.

Η πρόκληση όμως είναι το ίδιο έντονη και για τους επαγγελματίες της επικοινωνίας. Στο βαθμό που οι έντυπες διαφημίσεις άρχισαν να εμφανίζονται στο… i-pad, οφείλουν κι αυτοί να προσαρμοστούν γρήγορα στα νέα δεδομένα, να ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες στους σχεδιασμούς τους και να βρουν μέσα από την τεχνολογία τρόπους να αντλήσουν ιδέες και να συν-δημιουργήσουν  με το κοινό. Και ιδέες δεν σημαίνει απαραίτητα «τσιτάτα» και  στημένες διαφημίσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου